HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

Sea trial III.

2010.06.18. 06:56 malay

Egy masik forumon kisebb fajta vita kerekedett az itteni szerepemrol ill. a munkam meltatasarol, vagy epp annak hianyarol. Hogy tisztazzuk a tisztazandokat, a futoproba, meg ez az egesz epites nem rolam szol. Sok ember munkaja fekszik a hajonkban, kik tobbsegukben sosem vallnak ismertte. Itt meg a kevesek akik igen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem annyira a magam szorakoztatasara irom a naplom -de orommel teszem-olvasva es hallva visszajelzeseket, ugy tunik nem is hiaba.

De nem is ez a lenyeg, hanem a vegeredmeny:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fenti foto kihajozasunkkor keszult egy helikopterrol. Mivel, sok jelenlegi es volt kollegammal ellentetben en sosem akartam tengeresz lenni, mind a mai napig meglepodom rajta, hogy a vas tud uszni a vizen. (hat meg egy ekkora benga allat)

Regebbi olvasoim biztosan emlekeznek ra, hogy rogton az elejen boncolgattuk, hogy valoban ez e, a valaha keszult legnagyobb kontener hajo. Hat nem, csak a masodik legnagyobb, de ne is menjunk bele a reszletekbe megint. Egy valamiben viszont tenyleg vilagelso az pedig a fogepe. Soha, sehol meg nem epitettek ekkora elektronikus vezerlesu gepet. (az azonos kategoriaju, bar meretukben egy paraszthajszallal nagyobb MSC hajokon konvencionalis gepek vannak)  

No eppen eleg hetet meg havat hordtam ossze bevezetonek, terjunk inkabb vissza a cimado futoprobahoz.

Szeretnek nehany szot irni a veszmegallasrol, mas neven "crash stop" manoverrol. Itt arrol van szo, hogy teljes tengeri sebessegnel a telegrafot (a gazpedal megfeleloje autok eseteben) egy "lajtos" (light-os) csuklomozdulattal hatraba rantja az ember, nem gondolva a kovetkezmenyekkel. Minden gepuzemvezeto remalma ez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menjunk sorjaban egy kicsiket. Eloszor is a hajo onsulya kb. 47000 akarhany tonna. A proba ideje alatt csak ballaszt ill. az uzemanyag sulya jott ehhez meg hozza, de igy is 73048 tonna (erre pontosan emlekszem, mert en szamoltam) mozgott 50+ km/h sebeseggel.

A gep nem pihen (csak az alkoto), vegzi a dolgat,  forog elore 104 ford/perccel. Mit tesz Isten, az utodott navigator, ekkor adja ki a parancsot az ennek ellenkezojere. Hal' Istennek a hajo tervezoi sokkal okosabbak, mint az uzemeltetoi, igy a gep mindenfele vedelemmel el van latva, de akkor is.... (egy hajo aranak kb. 1/3-a maga a gep, jelen esetben ugy 50 millio dollar koruli osszeg) A gepet vezerlo szamitogep rogvest bekapcsol es minimalizalni igyekszik a fentebb emlitett utodott navigator altal okozhato kart. Csokkenti a fordulatot, majd egy alkalmas pillanatban, amikor szerinte a csigatengely mar kepes elviselni a ra hato csavaro eroket, hatrazasba kezd, s teszi ezt addig, mig erre a navigator utasitast nem ad (mig a sebesseg 0 nem lesz.). Nekunk ehhez 10 perc kellet, ami tavolsagra atkonvertalva pontosan 3700 meter volt. Az eloiras szerint egy hajonak kepesnek kell lennie megallnia a sajat hosszanak 15-szorosen belul. A mi esetunkben ez 15x366= 5490 meter.

Tehat jok voltunk, de nem elfelejteni, hogy nem volt megrakva a hajo. 15.52 m-es merulessel, cirka 120000 tonna rakomannyal, bizony kellet volna az az 5490 meter a megallashoz. Csak remenykedem, hogy erre sose lesz szuksegem, de ki tudja? Egyebkent is a remeny hal meg utoljara... nekem sem surgos, en raerek.

Ennyit mara....

Udv, mindenkinek:

Laci

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoepites.blog.hu/api/trackback/id/tr742090552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amatőr 2010.12.08. 13:13:30

Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre!

Az érdekelne még, hogy maga a gép hány perc alatt lassul le annyira, hogy megfelelő pillanatban ellenkező irányba állítva a vezérlést, képes megfogni a csigatengelyt, és el tud kezdeni hátramenetben dolgozni. Vagyis a 10 perces fékezésből mennyi idő a tényleges "motorfék" ideje?

Mekkora fordulatszámot és teljesítményt jelent azt Emergency Full, mennyi ideig szabad vele a gépet terhelni?

Előre is köszi!
süti beállítások módosítása