HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

Tajfun 10-12.08.10

2010.08.14. 06:53 malay

Ma szerencsesen megerkeztunk a regi horgonyzo helyunkre. Az elmult ket nap meglehetosen hektikus volt.
11-en reggel csapott le rank a vihar. Meg hajnali fel hatkor mondtam a Capomnak, hogy keszitse el a gepet 6-ra, mert az ido folyamatosan romlik, igy szeretnek kimenni a nagy vizre.                                                                             

Swordfish: Typhoon - Dianmu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.30-kor elkezdtuk volna felhuzni a horgonyt, ha tudtuk volna. Ekkorra mar olyan ero volt mar a lancon, hogy meg geppel sem tudtam segiteni a felhuzasaban. Amikor meg felszakadt az 55 csomos szel ugy fujt bennunket mint a szaraz falevelet. Na ezt tessek elkepzelni…."0" lathatosag, omlik az eso, de ugy hogy az orrodig sem latsz, 55 csomos allando szel neha megfuszerezve 60-65 csomos lokesekkel….a horgony meg mar nem fog. 11 lanchossz volt kint, ami maga 300 tonna, plusz a horgony a maga 18 tonnajaval. Elkezdtunk sodrodni egy 1.2 merfoldre levo ellato hajo fele. Hivtam oket radion, hogy ha tudjak hozzak fel a “gorbe vasuk” mert en az enyemet nem tudom, s ha ez igy megy tovabb, le fogom oket gyalogolni. Szerencsejuk volt….elhuztak az utambol. Jott a Hanjin Sao Paulo akit szinten elsullyesztessel fenyegettem, de ok nem voltak ilyen szerencsesek. Nem volt mit tenni folraktam a gepet felero elore, igy nyerven egy kis sebesseget. Igazi szerencse volt, hogy az adott pillanatban a horgony nem tudott megkapaszkodni, igy egy jo 100-150 meterrel elcsusztam a fentemlitett hajo elott. Nem voltam egyedul a horgony vonszolassal, szoval el lehet kepzelni a sivalkodast a radion, ott, akkor.

Swordfish: IMG 0034

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kb. ket ora vonszolas utan sikerult a hajot szelbe forditani ill. a gepet lassu eloreben tartva plusz a 11 shackles lanccal a hatam mogott meg allni, ill. pozicioban maradni. Most eppen azon melazom, hogy ha 40-45 csomos szel megtudott bennunket (ennyi volt ugyanis kezdetekben amikor mar mutatkoztak a “dragging” jelei es kiadtam az utasitast a gep keszitesre) mozditani, akkor mi szart csinalhat a hajoval, ha 7-8 magasan van rakva, sokkal nagyobb szelnek kitett felulettel . Valoszinuleg, de ez csak az en velemenyem, hogy rakott allapotban a legjobb megoldas, ha az ember 25-30 csomos szel eseten felhuzza a horgonyt  es kimegy a nyilt tengerre sodrodni. A tajfun eszmeletlen gyorsan ment at felettunk, de maga mogott hagyta a “dog hullamokat”, ami a mi ures rocsonk eseteben egyet jelentett az alvas deprivacioval. 25-30 fokot dulongeltunk igen csak roved periodus idovel leven a metacentrikus magassagunk 12 meter.  Mara azonban ujra sut a nap. Delutan kettore kaptam revkalauzt. Mit mondjak azert a sok szarert amit itt Koreaban megettem mind valos mind atvitt ertelemben, karpotolva erzem magam, hogy  parancsnoka lehettem ennek a szepseges szornyetegnek. Parancsnokolni egy ilyen monstrumot feler egy mentalis orgazmussal. Aki csinalt valaha ilyet az tudja, hogy mirol beszelek, aki meg nem annak ugy is hiaba mondanam...nekik megmarad a "gusztustalan, szimpla testiseg”, s az azzal jaro foldi orom:-).
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoepites.blog.hu/api/trackback/id/tr172220694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása