HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

szombat 12.06.10

2010.06.12. 13:59 malay

 

A minap, mikor a munkanak vege volt, s kijottem a gyarbol (nem, hogy vodkat nem ittam, de meg egy reszeg alakot sem vertem meg), hanem ezt a kis filmet keszitettem.
 
 
A gangway (jaro) erdekessege, hogy 28 meter hosszu es az adott pillanatban kb. 55 fokosra volt beallitva. (tudom, mert a tesztelesnel meg is mertuk a dolesszoget) Lathato, hogy majd negykezlab mennek fol a csikszemuek (ill. tenyleg ugy).
A tobbi csak sallang.
Elmeletileg, holnap is kellene dolgoznom, de en valoszinuleg sztrajkolni fogok. A hulyesegnek is kell, hogy legyen valahol hatara. Sarga barataim, minden nap inspekciok tucatjaival bombaznak, ami nem is lenne baj, ha felkeszulnenek ra. De az, hogy en, meg a kollegaim magyarazzuk el nekik az egyes berendezesek mukodeset, holott nekik kellene demonstralni, az mar tul megy minden hataron.  Estenken, mire a szallodaba erek mar olyan vagyok, mint mosott sz.r.  Nem is annyira fizikailag faradok el toluk, hanem agyilag. Volt tengeresz kollegaim, biztosan emlekeznek a magyar hajokon oly nepszeru jatekra, mint a “kurd ki”, “polgari neven a “ki nevet a vegen-re”. Itt is ezt jatszuk csak a neve mas: “kurd at a fejet”.  Probalkoznak rendesen, de vesztukre a csapatunkban mindenki minimum nehany evtizedes tapasztalattal bir, legyen bar szo eletromos, gepeszeti vagy nautikai problemarol. Egyszoval nincsenek konnyu helyzetben. A szivem azert nem szakad meg ertuk, dolgozzanak meg a penzukert.
Hetfon kezdodik a futoproba, ami ha minden jol megy Szerdaig tart. Addig nem leszek.
Kellemes hetveget mindenkinek,
Udv,
Malay

1 komment

csutortok 10.06.10

2010.06.10. 10:37 malay

Ugyan ma is a hajon voltam, de nem sok dolgom leven, frissitem egy kicsit a blogot. Visszakanyarodom egy kicsit a dontes probahoz. A proba celja, hogy segitsegevel kiszamitsak a hajo bizonyos parametereit (sajat suly, metacentrikus magassag stb.), melyeknek majd a hajo aktiv elete soran lesz jelentosege. Kis hajok eseten sulyokat helyeznek at egyik oldalrol a masikra, igy produkalva a dolest. Ez nalunk tobb okbol sem kivitelezheto (elsosorban maga a hajo merete az akadaly), igy mi ballasztvizet pumpaltunk keresztbe-kasba. A hajo extrem vegeibe fuggoonokat helyeznek el, melyek ala pedig mm-re kalibralt skalat. Egy-egy elore megallapodott szognel aztan leolvassuk az allast. Kozben egy masik csapat pedig a tank szinteket meri es szamolja az atpumpalt viz mennyiseget (sulyat). Harman bamultuk meredt szemmel a skalat, jo par oran keresztul. Mielott megkerdezne valaki, hogy mi a francnak kell harom ember egy szalag olvasasahoz, elmondom. Nem azert, mert egyenkent tul hulyek lennenk, hanem mert mind a harman mast es mast kepviselunk. (en a tulajdonosi oldalt, a masik a gyarat, a harmadik pedig az osztalyozo tarsasagot) Az csak halkan jegyzem meg, hogy nem ket fillerrol beszelunk, mar ami a hajo arat illeti (150+ millio dollar), joggal varja hat el a tulaj, hogy a leheto legjobbat kapja a penzeert. Ez a munka, bar meglehetosen unalmas, am annal fontosabb.

Tisztelettel, jelentem, hogy a draft survey-en elso lettem. Magam moge utasitottam az GL (Germanischer Lloyd) surveyorjat es a nemet kollegamat is. (ot ugyan nem volt nehez, mert tok hulye) Itt meg kell emlekeznem Juhasz Janos (Pipas) hosszujaratu tengereszkapitanyrol (nyugodjek bekeben), aki annak idejen beavatott a draft survey rejtelmeibe. Itt most nem a szamitasrol beszelek pupakok, az egyszeru, hanem a trukokkrol amivel a berlo vagy a shipper surveyorjat lehet bevinni az erdobe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez volt tegnap elott. Tegnap pedig, stressz teszt volt a napi menu. Na ezt nevezem en igazi kakanak.

Amikor ezt csinaljak, akkor a leheto legszerencsetlenebb sulyelosztast  produkaljak, egy idiota ballaszt szekvenciaval. Itt a cel az, hogy bizonyos hatarokon belul, de a leheto legnagyobb, hajlito ill. csavaro nyomatekot fejtsek ki a hajotestre.

Valos eletben nem, vagy csak nagyon ritkan - egy analfabeta parancsnokot es egy tok hulye elsotisztet parositva - fordulhat elo hasonlo szituacio.

Azert volt mar ra pelda, ha valaki emlekszik az MSC Napoli esetere 2007-ben.

Ha ez meg van, akkor mar nincs mast tenni, mint bejarni a szomszedos ures tankokat, deformacio utan kutatva a hossz es keresztiranyu tartokon es magan a lemezelesen. Mivel a deformacio lehet rugalmas vagy maradando, ezert a normalis terhelesi helyzet visszaallitasa utan, lehet elolrol kezdeni a fenti kutakodast a mar emlitett szerkezeti elemeken.

Sikos letrakon, sotet tankokban maszni 5-6-7 emeletnyi magassagokba, nem egy leanyalom. En magam 20 ev alatt sem tudtam megtanulni letran maszni (normalisan), melynek meg is lett az eredmenye. Nyugodt szivvel mondhatom, hogy a bal konyokomnek annyi, a bal terdem pedig teljesen ratyi.

1 komment

Címkék: samsung del korea korea hajoepites hajogyar

kedd 08.06.10

2010.06.08. 11:54 malay

Ma vegre valahara kint voltunk a "dragammal" a nyilt vizen. Kis kesessel ugyan, de meg volt a dontes proba. Hogy ez mi, meg minek, azt most hadd ne taglaljam (kesore jar), de felteszek egy-ket kepet a Csutortoki balesetrol. Nezve oket, hatarozottan szerencsenk volt, hogy senki sem ult benne. Igy nezett ki, a kiemeles utan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása