szombat 12.06.10
2010.06.12. 13:59 malay
1 komment
csutortok 10.06.10
2010.06.10. 10:37 malay
Ugyan ma is a hajon voltam, de nem sok dolgom leven, frissitem egy kicsit a blogot. Visszakanyarodom egy kicsit a dontes probahoz. A proba celja, hogy segitsegevel kiszamitsak a hajo bizonyos parametereit (sajat suly, metacentrikus magassag stb.), melyeknek majd a hajo aktiv elete soran lesz jelentosege. Kis hajok eseten sulyokat helyeznek at egyik oldalrol a masikra, igy produkalva a dolest. Ez nalunk tobb okbol sem kivitelezheto (elsosorban maga a hajo merete az akadaly), igy mi ballasztvizet pumpaltunk keresztbe-kasba. A hajo extrem vegeibe fuggoonokat helyeznek el, melyek ala pedig mm-re kalibralt skalat. Egy-egy elore megallapodott szognel aztan leolvassuk az allast. Kozben egy masik csapat pedig a tank szinteket meri es szamolja az atpumpalt viz mennyiseget (sulyat). Harman bamultuk meredt szemmel a skalat, jo par oran keresztul. Mielott megkerdezne valaki, hogy mi a francnak kell harom ember egy szalag olvasasahoz, elmondom. Nem azert, mert egyenkent tul hulyek lennenk, hanem mert mind a harman mast es mast kepviselunk. (en a tulajdonosi oldalt, a masik a gyarat, a harmadik pedig az osztalyozo tarsasagot) Az csak halkan jegyzem meg, hogy nem ket fillerrol beszelunk, mar ami a hajo arat illeti (150+ millio dollar), joggal varja hat el a tulaj, hogy a leheto legjobbat kapja a penzeert. Ez a munka, bar meglehetosen unalmas, am annal fontosabb.
Tisztelettel, jelentem, hogy a draft survey-en elso lettem. Magam moge utasitottam az GL (Germanischer Lloyd) surveyorjat es a nemet kollegamat is. (ot ugyan nem volt nehez, mert tok hulye) Itt meg kell emlekeznem Juhasz Janos (Pipas) hosszujaratu tengereszkapitanyrol (nyugodjek bekeben), aki annak idejen beavatott a draft survey rejtelmeibe. Itt most nem a szamitasrol beszelek pupakok, az egyszeru, hanem a trukokkrol amivel a berlo vagy a shipper surveyorjat lehet bevinni az erdobe.
Ez volt tegnap elott. Tegnap pedig, stressz teszt volt a napi menu. Na ezt nevezem en igazi kakanak.
Amikor ezt csinaljak, akkor a leheto legszerencsetlenebb sulyelosztast produkaljak, egy idiota ballaszt szekvenciaval. Itt a cel az, hogy bizonyos hatarokon belul, de a leheto legnagyobb, hajlito ill. csavaro nyomatekot fejtsek ki a hajotestre.
Valos eletben nem, vagy csak nagyon ritkan - egy analfabeta parancsnokot es egy tok hulye elsotisztet parositva - fordulhat elo hasonlo szituacio.
Azert volt mar ra pelda, ha valaki emlekszik az MSC Napoli esetere 2007-ben.
Ha ez meg van, akkor mar nincs mast tenni, mint bejarni a szomszedos ures tankokat, deformacio utan kutatva a hossz es keresztiranyu tartokon es magan a lemezelesen. Mivel a deformacio lehet rugalmas vagy maradando, ezert a normalis terhelesi helyzet visszaallitasa utan, lehet elolrol kezdeni a fenti kutakodast a mar emlitett szerkezeti elemeken.
Sikos letrakon, sotet tankokban maszni 5-6-7 emeletnyi magassagokba, nem egy leanyalom. En magam 20 ev alatt sem tudtam megtanulni letran maszni (normalisan), melynek meg is lett az eredmenye. Nyugodt szivvel mondhatom, hogy a bal konyokomnek annyi, a bal terdem pedig teljesen ratyi.
1 komment
Címkék: samsung del korea korea hajoepites hajogyar
kedd 08.06.10
2010.06.08. 11:54 malay
Ma vegre valahara kint voltunk a "dragammal" a nyilt vizen. Kis kesessel ugyan, de meg volt a dontes proba. Hogy ez mi, meg minek, azt most hadd ne taglaljam (kesore jar), de felteszek egy-ket kepet a Csutortoki balesetrol. Nezve oket, hatarozottan szerencsenk volt, hogy senki sem ult benne. Igy nezett ki, a kiemeles utan: