HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

vasarnap 25.07.10

2010.07.26. 05:34 malay

 

Nem csak idozona szerint vagyok elobbre nalatok, hanem datumilag is. Nalunk tegnapelott  volt az uj kenyer unnepe. Kifogytunk a fureszpor izu tartos kenyerekbol, neki lattunk hat kenyeret sutni. Az eredmeny egy leginkabb B30-as falazoblokkra hasonlito valami lett, nem csak kinezeteben, de allagban is. A keresztenyi, felebarati szeretetre buzdito mondas, miszerint, “ha megdobnak kovel, dobd vissza kenyerrel” ebben az esetben teljesseggel ertelmet veszti, mert ha mar valakinek dobalni tamad kedve, tegye azt inkabb kovel, mint ezzel a kisse szenes felszinu, am annal rosszabb izu es foleg kemenyebb valamivel.
Ha ujra lesz internetem, azzonal targyalasokba kezdek majd, “kenyerado gazdammal”, mar ami a szerzodesunk orvosi ellatasra vonatkozo reszet illeti. (a fogorvosi koltsegek csak egyszeru huzasra vonatkoznak) Ha kenyer gondjainkat nem tudjuk rovid idon belul rendezni, mindannyian fogatlan oroszlanokkent (magam pedig tigriskent) fogunk hazamenni.
Ez volt tegnapelott.
Az inseg nagy ur, sok mindenre ra tud venni, olyan dolgokra is amire meg (rem) almaiban sem szivesen gondola az ember. Igy tortent, hogy lett egy uj “megasztarunk”, vagy ha ugy tetszik egy “csillag szuletesenek” lehettunk szemtanui. Harmadik tisztem, SKRZECZOWSKI Sebastian (le kellett, hogy irjam a nevet, hogy lassatok, hogy nem egyszeru az eletem, mar ami az adminisztracios feladatokat illeti) az ej leple alatt, beosont a konyhaba es megprobalt kenyeret kesziteni. A vegeredmeny tobbszorosen felulmulta az elso probalkozasunkat, de a fenti mondasra vonatkozo allitasom, meg egyelore ervenyben marad, azaz inkabb hajigaljanak kovel, mint a mi kenyereikkel.
Majd minden hajomon kiszoktam ragasztani egy kis matricat az egyes navigacios berendezesek fole miszerint “RFM”. (read the fucking manual) Azaz mielott vad gomb nyomkodasba kezdene akarmelyik tisztem legalabb “olvassa el azt kib..szott hasznalati utasitast”. Most magamba kellene, hogy nezzek, s szegyen pirja borithatna orcam, mert magam sem tettem igy, hanem csak eszetlenul csavargattam a kenyersutogepen a gombokat. Ma mar tenyleg “billgecnek” kell lenni, meg egy hulye kenyersuto kezelesehez is.
Most, hogy nezem, tobb gomb van rajta mint a (mi hidon levo, a kereskedelmi forgalomban kaphato legjobb) radarunkon. Kepet sajnos nem tudok prezentalni, mert …..az internetem meg mindig korlatos, de higgyetek el, hogy igy van.
Szep napot mindenkinek,
Udv,
Dr., Capt., Chef Malay
 

Szólj hozzá!

19.07.10 – 25.07.10

2010.07.26. 05:32 malay

 

….itt….”csendesek a hajnalok”. Jobb hijjan 4-8-as orseget adok, mert kulonben valoszinuleg megolne az unalom a nagy semmit tevesben. Azonkivul, - mint ahogy azt mar irtam egy elobbi posztomban – napjaim nagy reszet kekeckedessel toltom, mas tennivalom nem igen akad.
A konyhai tenykedeseimet mint kenyszermunkat konyvelem el, - nem sok oromom lelem benne -, de hal’ istennek a tobbiek sem annak vegeredmenyeben, igy kvittek vagyunk. (meg mindig jobb, mint mosogatni:-))
A minap rajtautes szeruen megjelent kedves baratom Lev, aki a Germanischer Lloyd (osztalyozo tarsasag) surveyorjakent keresi a betevojet. A “load line certificate” kiallitasahoz szukseges vizsgalatot jott elvegezni. Nem tul bonyolult munka, de nem is teljesen veszelytelen, igy kert egy kiserot maga melle. Onkent es dalolva jelentkeztem a feladatra, mondvan, hogy legalabb majd valami szin koltozik, az amugy szurke hetkoznapokkal teli eletembe. Szinekben nem volt hiany a munka vegere…. Nehany kek folt a konyokom tajekan, piros a torzsemen (horzsolas), meg nehany pup a fejemen. A munka lenyege, hogy a “safety plan” alapjan be kell jarni a hajot, szamba venni, beazonositani es megmerni mindenfele fedelzeti nyilast. Hadd ne menjek itt reszletekbe. Annyit azonban meg kell, hogy emlitsek, hogy azok a franya tank tulfolyok, meg szellozok (vent heads, goose necks) a raktarak kozott kerultek elhelyezesre (ellentetben normalis hajokkal), koreai meretu buvonyilasokkal. Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok egy nagy darab, de az ide erkezesemkori 82-85 kilos tomegevel, valoszinuleg nem lettem volna kepes atszuszakolni magam azokon az atkozottul szuk lukakon, a fogyasom kovetkezteben azonban, minden nagyobb gond nelkul sikerult venni ezeket az akadalyokat.
Kozeleg a hovege. Utalom. Normal esetben ez azt jelenti, hogy mindenki (ertsd mindenki) kulonfele jelentesekkel, leltarakkal stb. bombaz, egeszen addig, mig a kabinomban kb. derekmagassagig jarok papirokban. Altalaban az utolso pillanatig varok, aztan amikor mar nincs mas hatra mint elore, elkezdem oket szortirozni, listazni, boritekolni. Most, hogy postazasra nincs lehetoseg (kiveve a palackposta), a papir munka minimalisra szorult, de tovabbra is van, az altalam leginkabb gyulolt munka……a kaja leltar, meg a velejaro jelentesek keszitese. Mar csak emlek, amikor meg volt szakacsom, pincerem (plusz meg hozzajuk szoktam csapni a harmadik tisztet), akik megcsinaltak ezt helyettem, ill. ha az atlagosnak egy kicsit inteligensebb harmadik tisztet sikerult kifognom, meg be is gepelte, igy nekem nem maradt mas, mint “copy, paste…send”. Most sajnos nem ez a helyzet. Honom ala csaptam az egyetlen “szabad” fulopomet es berongyoltunk a hutokamrakba. A “husosban” az elso 10 percben meg vigeckedett (-17C), aztan ujabb 10 perc elteltevel mikor a takony mar belefagyott az orraba, lattam rajta, hogy nem fogja sokaig birni, hat kikuldtem. Addig a masikkal (kormanyos matroz – most epp segedszakacskent tevekenykedik mellettem, meg a capo mellett) megcsinaltak a “szaraz arut”. A leltar megvan es most epp a jelentessel bibelodnek, ha nem posztot irnek.
Irigykedve olvastam Gyuszi baratom levelet, hogy “Loberenyben” buli volt, valamikor mostanaban. “Hej, aranyos vitezek, dicso leventek”…..ha en is koztetek lehettem volna. (valszeg nagyon berugtam volna)
Itt bekoszontott a szaraz evszak. Esobol ugyan nincs hiany (a rosseb egye meg), de “no alcohol, no women, no cry” :-).
Ennyi tellet tolem mara.
Legyetek jok, ha tudtok…..mindenki vigyazzon magara meg az oveire.
Maradok tisztelettel, mind a vizig szarazon:
 
Malay
 

1 komment

19.07.10 – 25.07.10

2010.07.26. 05:32 malay

 

….itt….”csendesek a hajnalok”. Jobb hijjan 4-8-as orseget adok, mert kulonben valoszinuleg megolne az unalom a nagy semmit tevesben. Azonkivul, - mint ahogy azt mar irtam egy elobbi posztomban – napjaim nagy reszet kekeckedessel toltom, mas tennivalom nem igen akad.
A konyhai tenykedeseimet mint kenyszermunkat konyvelem el, - nem sok oromom lelem benne -, de hal’ istennek a tobbiek sem annak vegeredmenyeben, igy kvittek vagyunk. (meg mindig jobb, mint mosogatni:-))
A minap rajtautes szeruen megjelent kedves baratom Lev, aki a Germanischer Lloyd (osztalyozo tarsasag) surveyorjakent keresi a betevojet. A “load line certificate” kiallitasahoz szukseges vizsgalatot jott elvegezni. Nem tul bonyolult munka, de nem is teljesen veszelytelen, igy kert egy kiserot maga melle. Onkent es dalolva jelentkeztem a feladatra, mondvan, hogy legalabb majd valami szin koltozik, az amugy szurke hetkoznapokkal teli eletembe. Szinekben nem volt hiany a munka vegere…. Nehany kek folt a konyokom tajekan, piros a torzsemen (horzsolas), meg nehany pup a fejemen. A munka lenyege, hogy a “safety plan” alapjan be kell jarni a hajot, szamba venni, beazonositani es megmerni mindenfele fedelzeti nyilast. Hadd ne menjek itt reszletekbe. Annyit azonban meg kell, hogy emlitsek, hogy azok a franya tank tulfolyok, meg szellozok (vent heads, goose necks) a raktarak kozott kerultek elhelyezesre (ellentetben normalis hajokkal), koreai meretu buvonyilasokkal. Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok egy nagy darab, de az ide erkezesemkori 82-85 kilos tomegevel, valoszinuleg nem lettem volna kepes atszuszakolni magam azokon az atkozottul szuk lukakon, a fogyasom kovetkezteben azonban, minden nagyobb gond nelkul sikerult venni ezeket az akadalyokat.
Kozeleg a hovege. Utalom. Normal esetben ez azt jelenti, hogy mindenki (ertsd mindenki) kulonfele jelentesekkel, leltarakkal stb. bombaz, egeszen addig, mig a kabinomban kb. derekmagassagig jarok papirokban. Altalaban az utolso pillanatig varok, aztan amikor mar nincs mas hatra mint elore, elkezdem oket szortirozni, listazni, boritekolni. Most, hogy postazasra nincs lehetoseg (kiveve a palackposta), a papir munka minimalisra szorult, de tovabbra is van, az altalam leginkabb gyulolt munka……a kaja leltar, meg a velejaro jelentesek keszitese. Mar csak emlek, amikor meg volt szakacsom, pincerem (plusz meg hozzajuk szoktam csapni a harmadik tisztet), akik megcsinaltak ezt helyettem, ill. ha az atlagosnak egy kicsit inteligensebb harmadik tisztet sikerult kifognom, meg be is gepelte, igy nekem nem maradt mas, mint “copy, paste…send”. Most sajnos nem ez a helyzet. Honom ala csaptam az egyetlen “szabad” fulopomet es berongyoltunk a hutokamrakba. A “husosban” az elso 10 percben meg vigeckedett (-17C), aztan ujabb 10 perc elteltevel mikor a takony mar belefagyott az orraba, lattam rajta, hogy nem fogja sokaig birni, hat kikuldtem. Addig a masikkal (kormanyos matroz – most epp segedszakacskent tevekenykedik mellettem, meg a capo mellett) megcsinaltak a “szaraz arut”. A leltar megvan es most epp a jelentessel bibelodnek, ha nem posztot irnek.
Irigykedve olvastam Gyuszi baratom levelet, hogy “Loberenyben” buli volt, valamikor mostanaban. “Hej, aranyos vitezek, dicso leventek”…..ha en is koztetek lehettem volna. (valszeg nagyon berugtam volna)
Itt bekoszontott a szaraz evszak. Esobol ugyan nincs hiany (a rosseb egye meg), de “no alcohol, no women, no cry” :-).
Ennyi tellet tolem mara.
Legyetek jok, ha tudtok…..mindenki vigyazzon magara meg az oveire.
Maradok tisztelettel, mind a vizig szarazon:
 
Malay
 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása