Ma is a kontener tesztet felugyeltem. Szorit az ido mivel a tengeri futoproba utan majd atallunk egy masik rakpartra ahol daru hianyaban, ezt mar nem lesz mod elvegezni. Utalom a meglepeteseket (karacsonyit, szuletesnapit is beleertve), s nem szeretnem, ha a hajo aktiv szolgalatba allitasa utan derulne ki, hogy bizonyos helyekre nem lehet rakni, vagy esetleg megszorulna kontener a vezetosinek kozt.
Irnek itt egy par adatot a hajom (persze tudom, hogy nem az enyem) fobb mereteirol:
Teljes hossza 379.5 m, legnagyobb szelessege: 49.28 meter. Maximalis merulese (nyari) 15.52 m. A hajo gerincetol a legmagasabb pontjaig mert tavolsag: 62.7 m. 12552 kontenert (TEU) tud egyszerre szallitani.
Itt most lehetne vitatkozni, hogy ez a (kontener) hajo e az eddig valaha epult legnagyobb, de higgyetek el nekem, ha nem is a leghosszabb, de hordkepessege alapjan valoban a legnagyobb. A szamitas 14 tonnas homogen rakomanyt alapul veve keszult, mig a Danok (Maersk line) 11 tonnaval teszik ugyan ezt. Az MSC-nek ha jol tudom van 13600 TEU-s hajoja, de ott nem ismerem a szamitasnal alkalmazott kontenerek sulyat.
Mint minden rekord ez is megdol majd egyszer, de ettol fuggetlenul engem buszkeseggel tolt el, hogy resztvehetek ebben a projektben.
A raktarakban 17 szelesen ill. 11 magasan a fedelzeten pedig 19 szelesen ill. 8 magasan lehet elhelyezni a boxokat. A ballaszt tankok osszkapacitasa 38090 tonna mig az uzemanyage 100%-os feltoltest nezve 11960. Ennyire sosem toltjuk fel oket ugyelve a biztonsagra es a kornyezetre (nehogy tulfollyon), hanem csak 96%-ra, de igy is 11720 tonnat tudunk bevetelezni. Maximalis utazu sebessege 25.4 csomo ami 47 szarazfoldi kilometer / oranak felel meg. Na mara legyen eleg ennyi. Bar holnap nem dolgozom (Budha szuletesnapja) es a partyra sem vagyok hivatalos, megprobalom a telefonomrol lecsalogatni a kepeket amit ma csinaltam.