HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

harmadik nap, de innentol mar nem fogom szamozni oket:-(

2010.05.20. 13:07 malay

Ma is a kontener tesztet felugyeltem. Szorit az ido mivel a tengeri futoproba utan majd atallunk egy masik rakpartra ahol daru hianyaban, ezt mar nem lesz mod elvegezni. Utalom a meglepeteseket (karacsonyit, szuletesnapit is beleertve), s nem szeretnem, ha a hajo aktiv szolgalatba allitasa utan derulne ki, hogy bizonyos helyekre nem lehet rakni, vagy esetleg megszorulna kontener a vezetosinek kozt.

Irnek itt egy par adatot a hajom (persze tudom, hogy nem az enyem) fobb mereteirol:

Teljes hossza 379.5 m, legnagyobb szelessege: 49.28 meter. Maximalis merulese (nyari) 15.52 m. A hajo gerincetol a legmagasabb pontjaig mert tavolsag: 62.7 m. 12552 kontenert (TEU) tud egyszerre szallitani.

Itt most lehetne vitatkozni, hogy ez a (kontener) hajo e az eddig valaha epult legnagyobb, de higgyetek el nekem, ha nem is a leghosszabb, de hordkepessege alapjan valoban a legnagyobb. A szamitas 14 tonnas homogen rakomanyt alapul veve keszult, mig a Danok (Maersk line) 11 tonnaval teszik ugyan ezt. Az MSC-nek ha jol tudom van 13600 TEU-s hajoja, de ott nem ismerem a szamitasnal alkalmazott kontenerek sulyat.

Mint minden rekord ez is megdol majd egyszer, de ettol fuggetlenul engem buszkeseggel tolt el, hogy resztvehetek ebben a projektben.

A raktarakban 17 szelesen ill. 11 magasan a fedelzeten pedig 19 szelesen ill. 8 magasan lehet elhelyezni a boxokat. A ballaszt tankok osszkapacitasa 38090 tonna mig az uzemanyage 100%-os feltoltest nezve 11960. Ennyire sosem toltjuk fel oket ugyelve a biztonsagra es a kornyezetre (nehogy tulfollyon), hanem csak 96%-ra, de igy is 11720 tonnat tudunk bevetelezni. Maximalis utazu sebessege 25.4 csomo ami 47 szarazfoldi kilometer / oranak felel meg. Na mara legyen eleg ennyi. Bar holnap nem dolgozom (Budha szuletesnapja) es a partyra sem vagyok hivatalos, megprobalom a telefonomrol lecsalogatni a kepeket amit ma csinaltam.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoepites.blog.hu/api/trackback/id/tr512017919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

makkörlö 2010.05.21. 07:13:18

ez a TEU szám manapság 15500-ra ment fel az MSC-nek, ez lenne TEU-ban a legnagyobb, de manapság a 2 TEU megy és a tonna - ahogy irtad is - szempont. Az tuti, hogy 12 ezer fölött ezek már szuper konténerhajok ( ha már szuper-tankeroknak is veszünk sok nagy tankert) Miután ez már nem Panamax méretü, ki kell várnia az uj Panama csatornát, - hamarosan megépül.

A 11960 tonna üzemanyagnál kérdezném, hogy hány tankra osztották? Tehát egy nagy tank mekkora lenne. A felfütés miatt érdekes, ugyanis csak ott fütik, ahol a szivorész van és akkor mi van a szondákkal?? Kalibrált pneumatikus szondák?

malay 2010.05.21. 12:01:13

Szia makkorlo (Peter}
Ami a tankok meretet illeti a valszra varnod kell Hetfoig. Nincs semmifele elektronikus formatumu leirasom a hajorol. Borzaszto titokzatosak ezek a koreaiak, minden ilyen jellegu informacio csak papiron letezik, azokat pedig nem lehet kihozni a gyar teruleterol. Ellenben minden mas papir nelkul zajlik, ugy mint inspekcio, teszt kerelem stb. ill. azok ertekelese is zart rendszeru altaluk kifejlesztett szoftver szegitsegevel tortenik a sajat halozatukon.

Udv,

Laci

makkörlö 2010.05.22. 02:03:22

OK, én nem tudom kinek meddig terjed ki a hatásköre az átadásnál és a seatrial -nak mi a forgatokönyve. érdekes hogy a chief eng. még nincs ott, illetve lesz-e elég ideje lecsekkolni hogy minden müködik-e. Amugy azt hiszem, hogyha a regiszter surveyor-ja átvette akkor az már valami. Én csupán egy sikamlos témát pécéztem ki, amivel talán még sok gondod lehet -ha nem high tech müködik. De nagyon remélem, hogy az egész szuper hajo a latest elektropneumatikus szondarendszerrel és riasztokkal készült - kalibrálva.
peter
süti beállítások módosítása