Kis kesessel ugyan, de 14.-en vizre szalltunk es megkezdtuk a reg vart futoprobat. Hogy mi az a futoproba. Hat.......velemenyem szerint leginkabb a "cigany tabor az egbe megy-re" hasonlit, vagy estleg amikor olasz mafia csaladok a "matracokra vonulnak".
Igazabol arrol van szo, hogy amikor a hajo technikailag keszen all arra, hogy rendeltetesszeruen hasznaljak, elotte minden fele modon terhelik, gyurjak, tepik a beepitett berendezeseket, gepeket. Erre vannak ott a technikusok, mernokok es a jovendobeli szemelyzet.
Egy 57 oldalas tervezettel ultunk neki a "kick off meetingnek". Mindenki felallt es mint az ovodaban, elmondta a nevet, s azt , hogy miert felel. Ez a Koreaiak eseteben nem volt tul bonyolult, mert itt joszerevel csak harom csaladnev letezik. (Kim, Lee, Park) Persze itt megint tuloztam, ahogy azt mar megszokhattatok tolem. Olyan 150-en lehettunk osszesen. Mint emlitettem, bar a hajo technikailag kesz, azert az apro finomsagok, mint a diszites, butorok stb. meg nincsenek meg teljesen. Egyebkent is csak 29 +1 (suez crew) kabin all rendelkezesre es abban 150 embert kenyelmesen elhelyezni amugy is lehetetlenseg lenne. Erre valok a matracok. En az enyemet nem sokat lattam (es most nem tulzok), mert az elmult 80 oraban nem hiszem hogy 10 oranal tobbet aludtam. Ez nem hostett es meg csak nem is vagyok vele egyedul. A tesztelesek egesznap folytak megallas nelkul es meg igy is elmaradt nehany, amiket majd a rakpartra allas utan fogunk befejezni. (ezek nem igenylik a hajo mozgatasat)
Biztos furcsan fog hangzani, de en a navigacios es kommunikacios berendezesek ellenorzeseert voltam felelos. Sorolhatnam, hogy hany es mifele berendezesek, de aki tudja, az ugy is tudja, aki meg nem az igy jart.
Ezeken tulmenoen, meg volt reszem a fedelzeti berendezesek tesztjeben (kikoto es horgony csorlok), valamint a hajo nautikai jellemzoinek meghatarozasanak kivitelezeseben. (veszmegallas-crash stop, zig-zag (cikk-cakk) teszt, fordulokor meghatarozas, veszkormanyzas stb. (a franc essen bele, meg elsorolni is sok)
Kezdem a horgony teszttel, bar nem ez volt az elso idorendi sorrendben, de ugy is teljesen mindegy nektek,, ezt meg legalabb ma be tudom fejezni, filmestol, kommentarostol. Szoval a lenyeg, hogy horgonydobas kozben a szemelyzetnek kepesnek kell lennie a kifutast lefekezni, kontrollalni ill. vegso esetben megallitani. Ha nem akkor igy jarhatsz:
Nem csak, hogy elvesztheted a horgonyod, ezzel nehany tizezer euros kart okozva a tulajnak, de roppant balesetveszelyes is.
18 tonnas horgonyrol leven szo, ez nem egyszeru feladat.
Nem izombol csinaljuk termeszetesen, de maganak a berendezesnek kell olyannak lennie, hogy kepes legyen ra. Az osztalyozo tarsasagoknak is vannak kivanalmai mint pl. felhuzaskor a kifutott lanc hosszatol fuggetlenul a sebesseg nem lehet kevesebb mint 9 m/perc. Gyorsabb lehet, de lassabb nem. Szandekosan (nem pedig lustasagbol) nem tettem ala semmifele zenet, hogy nosztalgiazo kollegaimnak oromet szerezzek, hallva a lanc csorgeset.
Folyt. kov.