HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

Sea trial II.

2010.06.17. 10:54 malay

Majd egy teljes nap a hajo nautikai jellemzoinek tesztelesere ment. Mar emlitettem a cikk-cakk tesztet, a fordulo tesztet meg a veszmegallast is.

 

Ezek mind nagyon fontos jellemzoi a hajonak, de kozottuk a  legfontosabb a garantalt sebesseg (legalabb is a kontener hajok eseteben).  A szerzodes megkotesekor, a megrendelo eloall a kivansagaval, a gyarto pedig ahhoz igazodva ajanl egy gepet, mellyel szerinte szavatolni tudja azt. Ekkor osszeulnek megint az bolcsek es torik azt az okos fejuket, hogy az ajanlott geppel a fogyasztast figyelembe veve, majd hogy eri meg hajozni. Ez egy sok valtozos problema, de a legfontosabb benne az uzemanyag jelenlegi es jovobeni ara.
Nekunk egy B&W MAN RT Flex diesel gep jutott (teljes elektronika, elektromos befecskendezes, meg ami szem szajnak ingere). 12 hengere van es a maximalis fordulata 104 RPM. Ezen a fordulaton 98000 loero leadasara kepes ami nem keves, de a fogyasztasa is ezzel van aranyban, ami nem kevesebb, mint napi 280 tonna. Ha ezt megszorozzatok kb. 600 US dollarral, mar is megkapjatok az egyik legnagyobb napi koltsegtenyezot a mi uzletagunkban. Ebbol van boven (mar mint koltsegekbol), igy ha valaki azon torne a fejet, hogy hajozasi vallakozasba kezd, azert javasolnam, hogy erdeklodjon korbe elotte.
Ott tartottam, hogy (garantalt) sebesseg. Ezt igazolnia kell a gyartonak egy sebesseg teszttel, mert ha veletlenul az derul ki, hogy megsem kepes a hajoja ezt produkalni, akkor nem kis buntire keszulhet. A mi esetunkben ez 25.4 csomo. Ugy huszan tolonghattunk a hidon, GPS-el, DGPS-l, laptopokkal meg sok mas kutyukkel folszerelkezve. En meg a chief nautical superintendansom, aki mellesleg jo baratom a tulajdonosi oldalrol, harman az osztalyozo tarsasagtol (Germanischer Lloyd) a tobbiek pedig Kim, Lee es Park (hogy melyikbol hany azt ne kerdezzetek) a gyarto reszerol. Mivel ezt a sebesseget lerakott allapotban kell produkalnia a hajonak, (a futoproban meg csak a ballaszt viz van) elotte egy merules vizsgalatbol kiszamitjuk az aktualis vizkiszoritast. A teljes es az eppen aktualis kozotti kulonbsegre, majd egy javitast alkalmazunk, amely mint minusz jelentkezik az elert sebessegbol.
Neki rugaszkodtunk hat es 29.3 csomo let az eredmeny. Tudom, hogy mar emlitettem, de a gyengebbek kedveert megismetlem, hogy egy tengeri merfold az 1852 meternek fele meg. Kovetkezeskepp a mi csucs sebessegunk 54.26 km/h volt a a fenek folott.
Tudom, hogy a fenti kepen csak 28.2 Csomo latszik, de amikor a fenti nagyot ertuk el, eppen szamolassal meg jegyzokonyvezessel voltam elfoglalva. Ha elhiszitek amit mondok, akkor elhiszitek, ha meg nem, akkor igy jartam. Na meg meg egy-ket kep a parancsnoki hid konzoljarol:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A harom radarbol ketto a baloldalon (az egyik az elektronikus terkep is egyben), kozeputt pedig a "conning station" talalhato.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jobb oldalon az S-band radar meg az elektronikus terkep egysege talalhato. (master station)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kep jobb szelen talalhato kompjuteren mindent tudok vezerelni. Fogeptol a segedgepekig, ballaszt rendszertol, uzemanyagtankokig, raktar ventillaciol a gozrendszerig stb, meg amit meg eltudtok kepzelni egyszoval (majdnem) mindent. Sajnos a konyhai sutot, meg a moso-szaritogepeket valamint a vasalot nem csatoltak ra. :-(

Szep napot mindenkinek:

Laci

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoepites.blog.hu/api/trackback/id/tr412088459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása