HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

Sea trial IV. es egyben az utolso (legalabb is ezt a temat illetoen)

2010.06.19. 03:21 malay

Na, akkor utoljara meg egy filmecske, mar ami a futoprobat illeti:

Egyszeruen keptelen voltam megallni es egy ovatlan pillanatban kicsavartam a kormanyt az eppen aktualis quarter master kezebol. Magam is meglepodtem, hogy meretehez kepest, milyen jol reagal a kormanyra. Az a dolga mondhatnak tanult kollegaim, de a superintendansom szerint  a szimulatoron (a proba elott vett reszt egy ilyenen tanfolyamon Hamburgban), meglehetosen lomhan viselkedett. Sosem biztam ezekben a kutyukben, de mivel ezt mar taglaltam a tengeresz forumon, igy itt nem teszem. (hulyek akik azt hiszik, hogy a szerelem muveszetet , "Playboyt" lapozva meg lehet tanulni) Konvencionalis kormannyal, nem lehetne ilyen jol kormanyozni, ezert a "krautok" kitalaltak, hogy ide egy Becker kormanyt fognak beepiteni. Azon nem tengeresz olvasoim szamara irom csak ide, hogy a Becker kormany az egy olyan ize, melynek a vegenel van meg egy kis ize, ami tovabb fordul mint a kormany maga, igy nagyobb feluletet kepezve a fele aramlo viznek s ezzel, nagyobb nyomatekot adva at a hajotestnek az jobban fordul. Na ezt most visszaolvastam es egy szot sem ertettem belole. Vizualis tipus leven, el tudom kepzelni a fejeteket igy ugy dontottem, hogy lerajzolom:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jol tettek azt kell, hogy mondjam (hiaba tudnak ezek az Alban mernokok :-)). Bizonyitottak ezt a fordulo manoverek is. Fuggetlenul a kormany hatasfokatol, meg a rendelkezesre allo ket orrsugar kormanytol (2x1700 kW), azert majd nem art a manovereknel minimum 2, de szerintem inkabb 3 vontatot alkalmazni. A szelnek kitett felulet, (8 magas fedelzeti rakomannyal szamolva) olyan mertekben fog noni, hogy egy lagy szello is, mint a faradt falevelet fujja el majd a hajonkat. Ez csak a privat velemenyem, de szerintem igazam van. Ismerve a jelenlegi kikotok infrastrukturajat, minden meter szamit es nem engedhetunk meg magunknak meg nehany meter elsodrodast sem. Port Kelangban peldaul bar a folyo szeles, a 15 meteres melysegu csatorna csak 400 meter. A hajo, mint tudjuk 366 meter, igy nem sok, egeszen pontosan csak 34 meter marad, (17 elol 17 hatul), a fordulohoz. Dagalykor nyilvan ez az ertek no, de akkor meg ott van a 2-3 csomos aramlat. Aki valaha  jart mar Alexandriaban (hajo merettol fuggetlenul), az tudja, hogy mirol beszelek. Hiaba na, nem ecceru az elet...

Holnap nem leszek, egyreszt mert nektek is kell a pihenes, masreszt meg a kajarendelest kell osszeallitanom. Kesz rohej, en aki meg egy zsiroskenyeret sem tud fozni, most szakacs hianyaban ilyen baromsagokkal, kell, hogy foglalkozzam.

Kellemes hetveget mindenkinek.

Maradok tisztelettel, mind a vizig szarazon:

Malay

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoepites.blog.hu/api/trackback/id/tr602092923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása