HTML

ULCV epitesen Del Koreaban

Itt majd egy naploszeru beszamolo lesz fellelheto.

Friss topikok

  • zsomatograf2: 2016-ban még mindig jó, hogy nem került törlésre a blog. Rengeteg érdekes dolgot lehet itt találni... (2016.07.13. 15:50) szombat 05.06.10
  • marabou: ... jó a zene... a repülö-pilot job pedig egy nagyon "veszélyes üzem"! De legjobban a bulbaorr-fel... (2013.01.02. 20:18) vasarnap 27.06.10
  • marabou: ... ez tan-, és vizsgaanyag, a hosszujaratu kapitanyin? Öröm nezni az izmok es a rutin harmoniajat... (2013.01.02. 19:49) Kenyersutes II.
  • comp: A totalcar.hu-ról találtam ide, nagy élvezet volt végigolvasni a blogot. Én is várom a folytatást. (2011.01.08. 12:54) Folyt. kov.
  • amatőr: Köszi a részletes válaszra mutató hivatkozást a belsőség blogon feltett kérdésemre! Az érdekelne ... (2010.12.08. 13:13) Sea trial III.

Linkblog

szomoru Vasarnap

2010.05.23. 07:42 malay

Tegnap reggel ota folyamatosan esik. Meg Penteken, a setam soran keszitettem nehany kepet. Mar irtam, hogy nem kifejezetten emlitesre melto varos, mar ami az architekturat illeti. Valasztasokra keszulnek igy az utcak zengenek a jeloltek aktivistaitol. Termeszetesen nem ertem, hogy mit ordibalnak, de valahogy egesz kulturaltnak tunik az otthoni kampanyhoz kepest, s mintha nem egymas ocsarolasarol szolna a tortenet, hanem arrol, hogy az egyik jelolt mitol jobb mint a masik. De mondom a nyelv tudasanak hianyaban, lehet, hogy tevedek.

Ez meg itt a Home Plus department store a helyi "Skala Metro", ahol is a sokat szidott globalizacio kovetkezmenye keppen, ugyan azokat a szarokat lehet megvenni mint otthon, csak egy kicsit borsosabb arakon.

Nagy elonye viszont, hogy van Starbucks cafe, igy nem csak ezeket az instant lottyoket kell innom. Remelem meg megerem az otthon igen csak utalt McDonalds megnyitasat. Talatam viszont egy francia pekseget, ahol rogton be is veteleztem egy baguettet. Nem kifejezetten rossz a koreai konyha, ha valaki szereti az erosen fuszerezett eteleket. Arra mar rajottem, hogy koreai etelt nem tul bonyolult fozni. Vegy fel kilo fokhagymat, fel kilo eros paprikat, egy marek rizst meg valami nyers halat. Keverd ossze es mar kesz is van. Ez egy kicsit tulzas, de ezt mar megszokhattak tolem azok, akik ismernek. 

Ez pedig egy utca reszlet "Samsung village"-rol. Tiszta Bekasmegyer. Hiaba, bar a sziget nem tul kicsi, valahol el kell helyezni a munkasokat. Pusan es vagy Masan, bar kozel van, kb. 2 - 2 es fel oraig tart ide az ut. Azt azert nem sokan vallanak be, hogy napi 5 orat utazzanak oda vissza. Ezert aztan a Samsung epittetett a munkasainak egy lakotelepet. A foreman Mr. Choi Jung Sig (Cso Dzsung Sig) ugyan emlitette, hogy mennyiert kapta a lakasat a gyartol, de ezt ket okbol sem merem leirni:     

1. Mert csak Szerdan jottem ra, hogy az elozo ket napban vegig angolul beszelt hozzam - ez addig fel sem tunt.

2. Olyan kicsi osszeget mondott, hogy sok otthoni, eletet most kezdo fiatal ido elott infarktust kapna. A sziget masik obleben tolunk kb. 15 km-re van a Daewoo hajogyar ahol szinten hasonlo a helyzet. Jelenleg a vilag legnagyobb hajogyara a Hyunday, masodik a Samsung a harmadik pedig a Daewoo.

Ez pedig a szalloda ahol lakom, "csodalatos" kilatassal a hajogyarra. Na ez itt egy kicsit gunyorosra sikeredett, holott valojaban tenyleg erdekes latvanyt nyujt, ha nem is szepet. Mar korbe neztem, hogy mit erdemes itt megnezni, s ha majd javul az ido meg is teszem. A gugli egeszen jo trekkeket mutat a kozeli erdokben es meg van skanzen es egy WWII. hadifogoly tabor is. 

Szólj hozzá!

Címkék: samsung korea do hajo del hajogyar geoje

Dimenziok

2010.05.22. 02:40 malay

Kicsit korbe gugliztam a halon, mert az egyik kommentelom megjegyzest tett az en gyonyorusegem mereteire. (nem bantottal meg, csak kivancsiva tettel makkorlo) Nos az altalad emlitett MSC hajo (MSC Daniela) szinten Samsung projekt, csak egy korabbi, "kisebb" valtozata az enyemnek.

Azt irjak rola, hogy Teu kapacitas tekinteteben a valaha epult legnagyobb (kontener) hajo. 14000 Teu befogadasara kepes. Teljes hossza 366 meter ami kevesebb mint a Maersk E osztalyu hajoi (397 m), de tobb rakomanyt kepes befogadni az alakjanak  technologiai tovabb fejlesztese miatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eugen Maersk 11000 Teu-nak van deklaralva, bar emlitik, hogy 13500 teu-t is kepes elvinni, ha a kontenerek nincsenek fullra rakva. Itt olvashatsz rola bovebben: http://shipoftheday.blogspot.com/2008/08/eugen-maersk.html

A minap volt szerencsem beszelgetni a hajogyar design reszlegenek az egyik tervezojevel, aki nem kis meglepetesemre (nyilvan dicsekedni akart es nem ok nelkul) kozolte, hogy most fejezodott be egy 22000 Teu kapacitasu hajo tervezesi fazisa. A dokumentacio tehat kesz, johet a kivitelezes. (csak legyen ra megrendelo) Ha eddig uszo szigetekkent emlitettuk ezeket a monstrumokat, akkor hamarosan johet az uszo kontinens kifejezes.

Szólj hozzá!

Buddha szuletesnapjan

2010.05.22. 01:21 malay

 

Tegnap szabadnapos voltam, ami jol is jot, mert csutortokon delutan, mikor, ha nem az utolso raktar vizsgalata kozben, kisebb fajta baleset ert. A tesztkontenerbol akartam kiugrani az egyik platformra, amikor is jol belerugtam egy kiallo vasdarabba. Ketszeresere dagadt a bal terdem. Hetvegen mar biztosan nem megyek tanciskolaba. Delutan erott vettem magamon es beballgtam a “varosba”. Mit mondjak nem sok latnivalot kinal. Az egesz telepules a hajogyarra epult. Nem veletlenul hivjak a helyiek “Samsung village”-nek. Nagykovacsi-i meretu telepulest kepzeljetek el, solymari, vagy bekasmegyeri lakotelepekkel. A helyi “Skala Metro”  a Home Plus bevasarlo kozpont. Ha kinalatban nem is, de az araiban biztosan felulmulja a hazait. Azzal fenyegetnek, hogy hamarosan egy McDonalds is nyilik itt, bovitve ezzel a lehetosegeim tarhazat, mar ami a kulinaris elvezeteket illeti.
Mara esot igernek, igy valoszinuleg szobafogsagra leszek itelve. A gitarom csak Hetfon erkezik, talalnom kell hat valami hasznos elfoglaltsagot erre a ket napra.

Szólj hozzá!

Címkék: del korea hajo hajoepites kontener hajogyar

Fabiola

2010.05.20. 23:51 malay

 

1 komment

Címkék: del korea hajo epites kontener

harmadik nap, de innentol mar nem fogom szamozni oket:-(

2010.05.20. 13:07 malay

Ma is a kontener tesztet felugyeltem. Szorit az ido mivel a tengeri futoproba utan majd atallunk egy masik rakpartra ahol daru hianyaban, ezt mar nem lesz mod elvegezni. Utalom a meglepeteseket (karacsonyit, szuletesnapit is beleertve), s nem szeretnem, ha a hajo aktiv szolgalatba allitasa utan derulne ki, hogy bizonyos helyekre nem lehet rakni, vagy esetleg megszorulna kontener a vezetosinek kozt.

Irnek itt egy par adatot a hajom (persze tudom, hogy nem az enyem) fobb mereteirol:

Teljes hossza 379.5 m, legnagyobb szelessege: 49.28 meter. Maximalis merulese (nyari) 15.52 m. A hajo gerincetol a legmagasabb pontjaig mert tavolsag: 62.7 m. 12552 kontenert (TEU) tud egyszerre szallitani.

Itt most lehetne vitatkozni, hogy ez a (kontener) hajo e az eddig valaha epult legnagyobb, de higgyetek el nekem, ha nem is a leghosszabb, de hordkepessege alapjan valoban a legnagyobb. A szamitas 14 tonnas homogen rakomanyt alapul veve keszult, mig a Danok (Maersk line) 11 tonnaval teszik ugyan ezt. Az MSC-nek ha jol tudom van 13600 TEU-s hajoja, de ott nem ismerem a szamitasnal alkalmazott kontenerek sulyat.

Mint minden rekord ez is megdol majd egyszer, de ettol fuggetlenul engem buszkeseggel tolt el, hogy resztvehetek ebben a projektben.

A raktarakban 17 szelesen ill. 11 magasan a fedelzeten pedig 19 szelesen ill. 8 magasan lehet elhelyezni a boxokat. A ballaszt tankok osszkapacitasa 38090 tonna mig az uzemanyage 100%-os feltoltest nezve 11960. Ennyire sosem toltjuk fel oket ugyelve a biztonsagra es a kornyezetre (nehogy tulfollyon), hanem csak 96%-ra, de igy is 11720 tonnat tudunk bevetelezni. Maximalis utazu sebessege 25.4 csomo ami 47 szarazfoldi kilometer / oranak felel meg. Na mara legyen eleg ennyi. Bar holnap nem dolgozom (Budha szuletesnapja) es a partyra sem vagyok hivatalos, megprobalom a telefonomrol lecsalogatni a kepeket amit ma csinaltam.

 

3 komment

masodik nap

2010.05.19. 12:39 malay

 

Ahogy azt irtam tegnap ma a kontainer tesztet felugyeltem. Nem kell itt semmi nagy dologra gondolni, az egesz procedura meglehetosen egyszeru, bar kisse faraszto. Egy parti daru segitsegevel beemelnek egy 40 (vagy 20) labas kontener keretet a raktarba es mindenegyes sorban ellenorizzuk, hogy jol ul e a raktar padlora hegesztett rogzito elemeken ill., hogy leeresztes kozben nem szorul e valahol a vezetosinek kozt. Tekintettel a hajo meretere, egeszen elkepeszto a megkivant precizitas. Hihetetlen de igaz, hogy adott rakodasi szituacioban akar meg is szorulhat a kontener a vezetosinek kozott a torzios eroktol, arrol mar nem is beszelve, hogy egy “hulye” elso tiszt akar el is “torhet” meg egy ilyen meretu hajot is. Extremnek hangzik, de igaz. A raktarba 17 kontenert lehet egymas melle helyezni 11 magasan. A matematikat ratok bizom. Egy standard kontener 8.5 lab szeles ill. magas, a hossza pedig 20 ill. 40 lab lehet. (csak a nem tengereszeknek irom ide, a szamitast megkonnyitendo, hogy 1 lab az 0.3048 meternek felel meg)
 

 

Szólj hozzá!

Elso nap

2010.05.18. 13:41 malay

Megvolt az elso munkanap. Mit mondjak nem ilyennek kepzeltem. A tajvani hajogyari tapasztalataimat messze folul ill. alulmulja. Felulmulja a precizitasban, szervezettsegben es alul a megrendolohoz valo viszonyukban. Nem arrol van szo, hogy nem respektalnanak minket, de az ahogy az orrukat hordjak (fenn) az bicskanyitogato. A hajo maga gyonyoru. Gyonyoru es nagy. Nagyon nagy. Mas dolgom nem leven csatlakozam Vadimhoz (meg Tajvanrol ismerem) es vegig vizslattuk az uzemanyag tankokat. A 4-es es az 5-os valamint a kozep tankok egyuttes kapacitasa 7000 tonna 96%-os feltoltesnel. Ossz uzemanyag kapacitas 11000 tonna. Kell is ennyi ha figyelembe vesszuk, hogy teljes sebessegu hajozas eseten a napi fogyasztas 280 tonna korul van. A tank aljatol a tetejeig (tanktop) a tavolsag 32 meter. El is faradtam a sok lepcso maszasba. Holnap ha nem szakad az eso container tesztnek nezek elebe. A site crew-tol eltekintve egyedul vagyok, igy van mit csinalnom. A gepuzemvezetom csak tiz nap mulva varhato. Nem igy szokott ez lenni regen, de tudjuk mindnyajan, hogy krizis van.

Szólj hozzá!

Megerkeztem

2010.05.17. 15:42 malay

16.-an reggel 9-kor intettem bucsut a csaladomnak es 30+ ora repules utan vegre ma (17. 05.10) este nyolckor megerkeztem Pusanba. Egeszen pontosan Geoje do szigetere a Samsung hajogyarba. A szallas elfogadhato, (http://geojeoasis.co.kr/web/002/?s=12) bar a reggelibol az mar latszik, hogy nem lesznek fogyokura problemaim. 9-re jon ertem az ugynok. Delelott talalkozom a site crew-al, majd bejarom a hajot. Ma meg fenykepezogepet nem viszek, de igerem, hogy a jovoben rengeteg fotot, meg kisfilmet fogok kesziteni.

1 komment

Címkék: korea hajo hajoepites

süti beállítások módosítása